Haber

Karadeniz Bölgesinde Yeşil Yol Projesi Devam Ediyor

KARADENİZ Bölgesi’nde 9 ilin yaylalarını birbirine bağlayacak 2 bin 600 kilometre uzunluğundaki ‘Yeşil Yol’ projesi, Danıştay’ın proje iptal davasındaki ‘yürütmeyi durdurma’ kararını kaldırmasının ardından 2 yıl süreyle ara verdi ve kaldığı yerden devam ediyor. Birinci öncelikli 1791 kilometrelik yol çalışmasında, standardı yükseltilen yol ağı ile yaylalara kolay ulaşımı sağlamayı hedefleyen projenin son 450 kilometresine ulaşıldı. Doğu Karadeniz Projesi (DOKAP) Bölgesel Kalkınma Yönetimi Lideri Hakan Gültekin, “Yasal süreçte proje yüzde 25 ivme kaybetti. Aksi takdirde yüzde 80’e rahatlıkla ulaşabilirdik” dedi.

Doğu Karadeniz Turizm Master Planı kapsamında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı tarafından Karadeniz yaylalarının birbirine bağlanması amacıyla ‘Yeşil Yol’ projesi hazırlandı. Proje ile Samsun, Ordu, Giresun, Tokat, Gümüşhane, Bayburt, Trabzon, Rize ve Artvin yaylalarının 2 bin 600 kilometre yol ağı ile birbirine bağlanması planlanıyor. Yaylalarda kesintisiz, kolay ve konforlu ulaşım sağlamayı hedefleyen projede 7 metre genişliğinde tek şerit beton ve asfalt yol yapıldı. 9 ilin yaylalarını ve turizm merkezlerini üst kotlardan birbirine bağlayan ve sona eren Yeşil Yolun tamamlanmasıyla yeşile yolculuğun başlaması hedeflendi.

Yeşil bir yolculuğa çıkacakların sahile inmeden zamandan ve yakıttan tasarruf ederek yüksek yaylaları ziyaret etmelerini amaçlayan projenin yapımının ardından TEMA Vakfı, 2011 yılında Danıştay’a planın yürütmesinin durdurulması ve iptali için dava açmıştı. Dava kapsamında, ortada Danıştay üyeleri ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) öğretim üyelerinin yer aldığı bilirkişi heyeti, Doğu Karadeniz Bölgesi’nde 36 noktada incelemelerde bulundu. Yapılan inceleme ve bilirkişi raporunun ardından Danıştay İdare Mahkemeleri, bilirkişi raporlarına dayanarak 16 Ekim 2019’da Çevre Düzenleme Planı’nın ‘yürütülmesinin durdurulmasına’ karar verdi. Danıştay 6. Dairesi’nin yaptığı değerlendirmeler sonucunda ‘yürütmeyi durdurma’ kararı iptal edildi. Danıştay tarafından yapılan değerlendirmede, “Yaylalar arasında halihazırda bazı yolların bulunduğu ve bu yolların iyileştirilerek birbirine bağlanması amaçlanan bir ulaşım projesi olan ‘Yeşil Yol Projesi’nin çevre düzeni planı ölçeğinde yaylalarda yapılaşmaya neden olmayacağı kanaatine varıldı.” denildi. Kararın ardından çalışmalara yeniden başlandı. Devam eden çalışmalar kapsamında, projenin yapım, onarım ve rehabilitasyon çalışmaları tamamlanacak olup, 1791 kilometrelik birinci öncelikli yolun 1341 kilometresinde altyapı ve üstyapı çalışmaları tamamlandı. ‘MEVCUT YOLLARIN YÜZDE 95’İNİN UZATILMASI GEREKİYOR’DOKAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanı Hakan Gültekin, projenin ağırlıklı olarak mevcut yolların genişletilmesi olduğunu belirtti. Bununla ilgili olarak yol güzergahını ağaçların olmadığı yerde yaptık. Bu yolun yüzde 95’inde yeni yol çalışması yok, mevcut yollarda genişletme çalışması var. Hukuki süreçte zaman kaybı yaşandığına dikkati çeken Gültekin, “Mahkeme süreci bu yolu 2 yıldır durdurdu. Danıştay ‘yürütmeyi durdurma’ kararını kaldırdı ve yaklaşık 1,5 yıldır yol çalışmasını sürdürüyoruz. Bugüne kadar yapılan yol çalışmalarında ‘ağaçları siz öldürdünüz’ diyen bir görseli kimse bize sunamaz; sadece bir algıydı. Mahkeme bu durumu değerlendirerek yürütmeyi durdurma kararını kaldırdı. Durmak yok, devam edin’ diyerek çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.

Projenin hukuki süreçte ivme kaybettiğini ifade eden Gültekin, “Birinci, ikinci ve üçüncü öncelikli yol olarak ayırdığımız bölümlerde birinci öncelikli yollarımızın yüzde 70-80’ini tamamlamak zorunda kalırken, maalesef yürütmeyi durdurma kararından dolayı parçaların yüzde 50-55’i imal edildi. Proje türev sürecinde yüzde 25 ivme kaybetti. Yoksa yüzde 80’leri rahatlıkla yakalayabilirdik.

haberevciler.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort